Follow Dashboard
music here

-kisah aku,huda,bedah dan ecaq-
Isnin, Jun 06, 2011 | 3 comments
entry ni khas untuk teman terbaik aku...
huda,bedah,ecaq..
aku rindukan korang..
rindu nak gelak ketawa dengan korang..
aku rindu nak share makan dengan korang..
aku rindu mahu peluk korang...
aku rindu nak cakap banyak2 dengan korang..
aku rindu nak rasa jemput2 huda buat, tart bedah buat,soya dari ecaq..
aku rindu nak berebut dengan korang..
aku rindu nak kejar2 dengan korang..
aku rindu dengan suara huda yang suka jerit2 tu..
aku rindu pada bedah yang suka cubit2 tu..
aku rindu pada ecaq yang selalu ada idea yang gila..
aku rindu nak belajar sama2 dengan korang.
aku rindu mahu tidur sama2 dengan korang..
aku rindu mahu celebrate bday dengan korang.
aku rindu nak pergi pasar lambak dengan korang.
sumpah.aku rindu semua tu. terlampau rindu sampai aku nangis malam2 sebab rindukan korang.
sekarang nie semua berubah..
kita dah tak boleh share makan sama2 sebab kita semua dah jauh. aku dengan ecaq je.
kita dah tak boleh ketawa sama2 sebab kita semua dah jauh.
kita dah tak boleh peluk2 sebab kita dah jauh..
kita dah tak boleh belajar sama2 sebab kita sekarang dah lain laluan.
kita dah tak boleh cakap banyak2 sebab kita dah jauh.
kita dah tak boleh berebut lagi sebab kita dah jauh.
kita dah tak boleh celebrate bday on the time sebab kita dah jauh.
kita dah tak boleh main cubit2 sebab kita dah jauh kan bed..
kita dah tak boleh dengar huda jerit kuat2 sebab kita jauhkan da...
kita dah tak boleh dengar idea gila ecaq kan sebab kita dah jauh kan caq..
kita dah tak boleh pergi pasar lambak sama2kan sebab kita dah jauh kan korang...
kita dah tak boleh tidur sama2 sebab kita dah jauhkan korang..
kita dah tak dapat rasa jemput2 yang huda buat,tart yang bed buat,soya yang ecaq beri free lagi kan..

sekarang nie semua dah berubah..
huda dah kat penang, bedah kat kmj..
tinggal aku dengan ecaq je kat sini..
itu pun tak tahu sampai bila..
bila ecaq dapat offer u,dia akan pergi jugak.

tapi tak pe. kita semua akan berpisah juga dan dah terjadi pun. berpisah sebab Allah telah aturkan yang terbaik tok kita semua. berpisah sebab kita kejar cita-cita kita. berpisah sebab persahabatan kita nie terlalu berharga. yela,bila asyik bersama,tentu akan rasa bosan antara kita. dengan perpisahan nie akan wujud rasa rindu dan kita akan lebih belajar untuk menghargai persahabatan kita..

korang tahu tak,
bila aku mesej korang,aku still ingat yang kita masih kat rumah tengah tunggu result..
arghh....teruk kan aku? aku lupa yang bedah dah g kmj, huda dah ke penang.. aku lupa semua tu.
aku rindu sangat dengan korang tahu tak..
tuhan je yang tahu perasaan aku..
nasib baik mark buat facebook.. dapat la jugak borak dengan korang.
untuk kesekian kali telefon aku sangat berharga buat aku untuk text dengan korang...
rindu nak dengar suara korang.. jom kita skype..
ala...korang tak buat lagi akaun skype..

korang,
lepas nie kalau kita jumpa berempat mesti aku dah segan dengan korang..
sebab kita dah lama tak jumpa..
aku memang macam tu.
peyegan.
korang pun tahu kan..aku macam mana.
korang,aku ada banyak cerita nak bagitahu korang..
sangat banyak ok.
korang,terima kasih tau sebab persahabatan ini..
korang,adalah teman terbaik dalam hidup aku.
korang sentiasa faham aku.
korang sentiasa support aku dalam segala macam hal dalam hidup aku.
korang adalah kaunselor terhebat yang pernah aku ada.

korang,nak tahu tak.
kalau aku ada kekasih. orang pertama yang akan tahu ialah korang.
sebab korang adalah teman terhebat aku.
aku berdoa,kekasih aku itu tidak akan cemburu dengan hubungan kita.
korang pun mesti banyak cerita nak kongsi dengan aku kan..
korang,tahu tak.. bila lalu depan taman. mesti aku terbayang yang kita tengah lepak kat sana.
bila nampak scooter ego putih,aku terbayang kau huda.
bila ternampak lagenda biru aku nampak kau bed.
bila nampak wave hitam aku nampak ecaq.
dulu kita geng paling glamour kat sekolah.
dulu kita antara geng paling wanted oleh cikgu2 sebab kita kaki bising.
bila sorang tak datang mesti rasa macam tak kena je satu hari tu..

korang,
aritu aku dengan ecaq pergi pasar lambak berdua..
rasa lain sangat sebab aku rasa kurang.
kurangnya adalah korang..
selalu mahu 4 kali kita tawaf pasar lambak tu tapi kali nie aku dengan ecaq pergi 2 kali je tawaf.
arghhh....rindu sangat dengan korang. tahu tak?
selalu kita lepak taman berempat.. tapi bila hati nak ajak ecaq lepak taman,rasa janggal pulak..
kang orang ingat aku dengan ecaq nie lesbian pulak. hahahhaha

korang tahu tak yang korang beri impak besar dalam hidup aku...
gila ko. lima tahun kita kawan.masuk tahun nie dah enam tahun kita kawan kan.
mana boleh buang rasa janggal tu bila korang tak ada.

akhir sekali aku nak cakap yang aku sayang korang sangat2.
janji ea kita tak kan lupa satu sama lain walau korang pergi jauh2 nanti..
janji ea kita akan selalu bersama..
janji tau..
korang mesti belajar rajin2 tau.kita kena tunjukkan pada orang lain yang group kita boleh berjaya.
aku doakan huda supaya suatu hari nanti akan jadi jurutera yang terbaik..
aku doakan bedah dapat pointer tinggi kat matrik..
aku doakan agar ecaq berjaya dalam hidup dia dan gapai cita2 dia..
aku berdoa agar aku berjaya menjadi seorang guru suatu hari nanti.
ingat tau..
raya nanti jangan lupa untuk collect duit raya sama2 even kita dah abis limit..
raya nanti sama2 tau..
janji tau...
aku sayang korang sangat2.

ingat tak gambar nie? nie masa kita sambut hari guru dengan cikgu adah kat hospital kan..
mana ada orang celebrate kat hospital..kita ja buat macam tu.

ni gambar kita masa celebrate bday cikgu nisa..korang ingat tak?





nie gambar kita masa raya kat rumah aqil kan..
korang ingat tak yang kita berkonvoi ramai2..

korang ingat tak nie kat mana?
nie kat depan klcc kan.. kita snap sebab kita bosan tunggu orang lain dalam klcc..
ingat tak bedah tak bawak tudung masa pergi k.l..dia beli tudung tu masa pergi putrajaya kan..

hahaha..lawa muncung itik huda.. sweet sangat waktu nie..
kita buat tempat tu macam kita yang punya kan..

ni part paling kelakar sebab kita buat tempat parking tu macam hak milik kita je..

ni khas untuk korang... comel je kan kita..

korang ingat tak nie kat mana?
nie kat kelas kita kan..
ceria je kelas kita tu kan..

korang masih ingat gambar nie?
ni gambar kita kat mersing. waktu tu sangat sukar tok dilupakan.
ketawa je banyak kan..
kita lah bilik yang paling bising kan.. hahahah

ni gambar last..
ingat tak? 
gambar waktu kita tengah periksa trial..
ingat tak?
kalau tak silap bio kot...
memang semua dah masuk air kepalanya..
hahahah..
rindu ni semua..



Old things | New things
ni gambar kita masa celebrate bday cikgu nisa..korang ingat tak?





 
nie gambar kita masa raya kat rumah aqil kan..
korang ingat tak yang kita berkonvoi ramai2..

 
korang ingat tak nie kat mana?
nie kat depan klcc kan.. kita snap sebab kita bosan tunggu orang lain dalam klcc..
ingat tak bedah tak bawak tudung masa pergi k.l..dia beli tudung tu masa pergi putrajaya kan..

 
hahaha..lawa muncung itik huda.. sweet sangat waktu nie..
kita buat tempat tu macam kita yang punya kan..

 
ni part paling kelakar sebab kita buat tempat parking tu macam hak milik kita je..

 
ni khas untuk korang... comel je kan kita..

 
korang ingat tak nie kat mana?
nie kat kelas kita kan..
ceria je kelas kita tu kan..

 
korang masih ingat gambar nie?
ni gambar kita kat mersing. waktu tu sangat sukar tok dilupakan.
ketawa je banyak kan..
kita lah bilik yang paling bising kan.. hahahah

 
ni gambar last..
ingat tak? 
gambar waktu kita tengah periksa trial..
ingat tak?
kalau tak silap bio kot...
memang semua dah masuk air kepalanya..
hahahah..
rindu ni semua..



Old things | New things