Follow Dashboard
music here

-perasaan selama 3 hari-
Isnin, Mei 30, 2011 | 4 comments
selamat bercuti kepada semua pelajar yang sedang bercuti. tak kisahlah ampa semua pelajar sekolah atau pelajar universiti. ampa semua tetap pelajar kan... orite berbalik kepada cerita asal.

sebenarnya aku baru balik dari camping dekat sekolah. seronok? erm.tak tahulah..
perasaan aku masa camp tu sangat tak best. mahu tahu kenapa? sebab kewujudan manusia yang tak pernah menghargai titik peluh orang lain. sangat tak seronok ok. even ko jadi fasi.
nak cerita kat korang nie pasal camp aritu.
aku n the gang yang lain #lower6# jadi fasi tok camping koko kat sekolah. ok lah tu.
pada awal pembabitan kami sebagai urusetia telah tidak disenangi oleh sesetengah manusia. mereka cop kami sebagai tidak serius ketika melakukan tugas? what the horse? ko tau ke kami ni serius ke tak? ko siapa  nak cakap kami mcm tu? dah kenal hati budi kami? orang putih cakap "don`t judge book by his cover" faham tak? owh lupe.ko mana faham kami cakap apa kan? hahahaa.. nonsense gila.

even budak kelas aku ramai yang rasa tak puas hati. kami tetap lakukan tugas demi insan yang bergelar cikgu. kami sering di sogok dengan kata hikmah. ko nak tahu apa? SABAR. kalau bukan sebab kata2 itu aku rasa dah lama aku dok hingak kat manusia2 tersebut. ok.

kadang2 aku tak faham kenapa mereka nak sangat melihat kami ni down gile,
one nite i ask one of them.
" what u think about our comitment?"
ko tahu dia balas apa?
"tepuk dada tanya iman.."
one of them cakap lagi..
"bila korang jadi macam kitaorg korang akan rasa benda yang sama.."
what the fish ha?
itu ke yang dipanggil kematangan?
iman? don`t say about "iman" kalau korang sendiri tak pernah tahu apa itu makna iman sebenarnya.

bukan aku nak mengaibkan sesiapa tapi tolonglah jadi contoh yang terbaik pada orang sekeliling.
apa maknanya kalau lelaki masuk bilik perempuan pukul 4 pagi dalam keadaan perempuan tersebut tidak berhijab? itu yang dipanggil kematangan? tolonglah. fikir dengan akal la wei.
even korang rapat macam mana pun,batas tetap ada. even hormon ko lebih pada perempuan ko tetap lelaki tahu. nafsu ko tetap ada. kadang2 aku sendiri tak faham dengan orang2 macam ie. bila hal orang korang pandai berhujah,tapi hal sendiri tak tahu. berubah lah.

huh.one more thing.
cuba ko bayangkan,kita yang sehari suntuk tolong itu ini then dia boleh cakap kat cikgu yang kami tak tolong mereka. sampai cikgu cakap kami tak tolong mereka. apa ni?
apa perasaan ko?
that time aku menangis dan aku call kawan baik aku sebab dia yang faham perasaan aku.
aku sendiri tak faham kenapa cikgu juga boleh cakap macam tu pada kitaorang. sedih tau.

ok. fine.
pada malam apresiasi seni. aku gelakkan korang tahu sebab korang nie terlampau yakin dengan apa yang korang buat sedangkan korang lupa yang merancang cuma korang tapi yang menentukan itu semua Allah. pada aku tak adalah menarik mana pun. biasa saja. hahaahah.. kelakar lah korang nie.
angkat kayu api pun tak kuat mana. ada hati nak cakap orang. tolong lah. sebab mulut badan binasa tau. kalau macam tu lah mulut korang,takkan kemana lah korang sebab sikap orang2 macam korang ni yang akan menyusahkan orang lain. korang tak cuba cari penyelesaian tapi yang tahu menyalahkan.

sekarang aku tahu kenapa korang tak pernah berbaik dengan senior dulu.
now. i`m know about it.


ok r..selama tiga hari aku pendam perasaan ni. jadi arini terluah segalanya.
nanti aku upload gambarnya ok. malas nak upload sekarang.





Old things | New things