Follow Dashboard
music here

.Tuhan,tenangkanlah hati ku ini.
Selasa, Mac 22, 2011 | 2 comments
musim sejuk melanda bumi Malaysia sekarang sebab tiap2 hari ujan kat kampung aku.
bagi aku,panas atau sejuk macam sama je sebab hati aku tak tenteram ni.
resah(!) gelisah(!) takut(!) gementar(!)
macam2 lagi lah perasaan aku ni.
mau tahu sebab apa?
sebab esok calon spm 2010 bakal menerima keputusan peperiksaan.
sumpah(!)
aku takut gila.
rasa macam nak lari jauh2 dari Malaysia ni.

aku tahu bukan aku saja yang punya perasaan itu,korang pun sama jugakkan.
meski korang dah sudah alami atau bakal alami mesti merasai apa yang aku rasai sekarang melainkan korang adalah seorang yang tidak punya perasaan.(!!)

nak rasa kesal? tidak mungkin.
sekarang ni kita kena ambil sikap tawakal dan redha dengan apa yang Allah bakal bagi pada kita dan dengan usaha apa yang kita lakukan.

aku nak beri pesanan pada kalian bahkan ia adalah pesanan mak dan mak tok pada aku bila aku dapat result tu nanti


  • korang mesti baca bismillah bila nak ambik result tu.
  • walau macam mana pun keputusan korang,jangan sekali lupa ucap Alhamdulilah sebab kita perlu bersyukur dengan apa yang Allah beri pada kita sebab itu usaha kita.
  • mak cakap kalau dapat keputusan bagus mesti korang gembirakan,rasa excited nak bagitahu mak ayah korangkan,itu terbaik. tapi bagi yang mendapat keputusan kurang baik jangan korang rasa nak pergi bunuh diri pulak. papehal pun balik rumah dulu.. ok..
  • lastly,mensyukuri setiap apa yang korang perolehi. bagi yang berjaya,jangan sombong dan teruskan berusaha. bagi yang tidak,jangan bersedih sebab pasti ada hikmah yang berlaku bukan.


aku jugak ingatkan diri aku jugak.
ya Allah aku takut sangat nak ambik keputusan ni. kenapa ya?
risau(!)
tolong tenangkan perasaan aku ini...







berdoa adalah jalan terbaik untuk hati lebih tenang


Old things | New things