Follow Dashboard
music here

banjir kah?
Ahad, Januari 30, 2011 | 2 comments
assalammualaikum semua dan selamat malam.
hujan dilaporkan turun renyai2 saja malam ni di muar ya. dan keadaan sejuk2 macam kat amsterdam rasanya.[bajet pernah pergi amsterdam]. hahahahaha[ketawa penuh keji] 
banjir telah berlaku di beberapa kawasan di sekitar pekan pagoh dan lenga. termasuklah kampung aku. rumah orang kampung aku dah ada yang naik air. seram la wei part2 banjir ni. ingat lagi peristiwa 2006,masa tu aku baru tingkatan 1. teruk jugak banjir tu. jadi korang2 semua berdoalah untuk semua agar hujan berhenti dan panas cuaca pada hari esok semoga banjir tidak berlaku. nak bagitahu jugak rumah mak cik aku dekat segamat dah naik air. depa dah dok kemas2 rumah depa dan tak lama lagi mahu pindah dah. sedih saja suara mak cik aku tu. perasaan hiba lah bila rumah yang kita sayang di masuki air. kat rumah aku ni tengah dok kemas2 jugak. pangkin2 telah dibina untuk meletakkan barang2 rumah aku.semua dok siap2. aku? hahaahaaha[ketawa gedik] tolong lipat baju la wei..ingat aku apa? mak cik aku yang kat k.l pun nak balik jugak nie. dia dok risau pasal orang kampung nie.. sepupu aku nak pergi langkawi pulak cuti nie. moga perjalanan depa selamatlah hendaknya. risau jugak ni dengan jalan licin segala. esok mungkin abah nak punggah barang rumah hantar pergi rumah mak cik aku kat felda. kat sana bukit tinggi. selamat tempatnya. rumah aku belakang ni sungai. air sungai pun dah naik tinggi ni. aku mintak sangat hujan ni berhenti. e.g pun tolong kemas rumah jugak sama dengan fazlee. Arif tak tolong sebab dia pergi kluang. depa baru saja balik tadi. selasa petang balik lagi sebab raya cina kan? sebut pasal raya cina ni,kesian aku dengan ah lek,mei cu,ah yong, king kong, ah seng sebab beraya dalam hujan. tak dapat lah angpau tahun nie.[otak matrialistik]
tak pa2 aku dah dapat limau banyak ni. baiklah. nak makan dulu. mak aku masak nasi aym la weii.. sedap sangat. mahu? jemput2 datang ke rumah ya..
^_______^ aku nak tunjuk gambar banjir tahun 2006. sekitar kampung aku.
  
ni kat kawasan lenga.
kredit to kak hazirah
ini rumah kak hazirah masa banjir.  

 ni di kawasan lenga jugak..
semua gambar2 ni kredit untuk kak hazirah..





Old things | New things
ini rumah kak hazirah masa banjir.  

 ni di kawasan lenga jugak..
semua gambar2 ni kredit untuk kak hazirah..





Old things | New things