Follow Dashboard
music here

KAHWIN??
Ahad, Disember 05, 2010 | 0 comments
mood: tertekan sebab esok exam kimia..
lagu: lewat semesta(randy panglila)
tempat: atas katil kesayangan aku..

ambik kau..tajuk entry nak gah.. kahwin?? mesti ada yang cakap baru lepas spm hang dah gatal nak kahwin maznie.. ayo.. gila apa..aku kahwin awal?? tak syok lah.. tak dapat menikmati alam remaja bak kata sepupu aku pun... hahahaha...
berbalik pada cerita asal aku tadi.. bersempena dengan musim cuti persekolahan yang sedang berlangsung sekarang ini,bermakna musim orang berkahwin juga sedang gigih berlangsung dimana-mana... tak kira bandar atau kampung...
tak terkecuali sedara mara aku dan orang kampung aku jugak.. hahahaha....
tapi pada pandangan mata aku yang cantik ni..hahahah.. terdapat banyak keistimewaan pergi kerja kahwin ni... nak tahu apa?? let`s check it out...

KEISTIMEWAAN :)
  • dapat mengeratkan hubungan silaturahim yang tak berapa nak rapat tu... semua sedara mara kan dijemput,jadi semua berkumpul.. dapat beramah mesra kan..??? dari situ jugak kita dapat tahu siapa tok ngah,mak tok,mak long,ayah cu... dan kita dapat kenal dengan sepupu sepapat kita yang semakin ramai bilangannya..tak gitu??
  • hubungan dengan jiran tetangga menjadi bertambah akrab kan.. tak gitu??
  • dapat makan sedap2..hahaha.. part ni aku suka..
  • dapat jumpa kawan2 lama yang terputus hubungannya akibat kesibukan yang melanda..
  • anak-anak muda yang duduk bandar pulang ke kampung meraikan pengantin baru..
  • adat dan budaya kita masih dikekalkan...
  • ramai yang mendoakan pengantin agar bahagia selalu...
  • kumpul bungga manggar dengan bunga telur....heheheh.. ^^
  • boleh tengok orang melaram cantik2 macam hari raya..
  • suasana yang meriah sangat...

ok lah... sangat penat menaip sebab jap lagi saya mahu baca buku.. wah gitu.. rajin tak??
hahahaha... pesanan penaja.. hadirkanlah diri anda ke majlis yang diemput.. kerana..kerana...kerana.. anda akan dapat manfaat yang sangat seronok... ok..
renung2kan dan selamat beramal..




^^





















Old things | New things