Follow Dashboard
music here

hinaan,cacian,makian yang aku dapat.....
Selasa, Oktober 19, 2010 | 0 comments
kehidupan kadang2 sangat menyesakkan...
bukan maksud aku jalan raya yang sesak 24 jam tu..
nie otak kita yang semakin padat dan semakin tepu dek masalah yang tak pernah henti2 melanda kita..
aaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrggggggggghhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
very suck...
aku sakit lah kalau mcm nie..
puas aku jerit & menangis, mari aku ceritakan pada korang hal sebenar yang terjadi..
classmate aku nak buat t-shrt kelas..
mcm yg korang selalu buat tu..
yang berhempas pulas design baju tu adalah adah,aku sudah tentu,ecaq dan huda..
nobody pun yang bagi idea pada kitaorg..
ok fine.. sudah 1 cerita..
then,aku ditugaskan untuk cari pembekal t-shrt tok buat baju tu..
aku search internet tok cari kedai yang boleh buat t-shrt kitaorg tu.
lately aku jumpa,tapi kena cas yang mahal n design kitaorg sangat complicated..
terpaksalah aku mencari kedai yang mampu utuk membuat t-shrt tersebut.. kredit,duit minyak dan segala mcam kos aku tak hiraukan..
lastly,kezen aku suggest 1 kedai kat aku yang dikatakan murah..
aku pun pergi lah,tanpa mengirakan duit minyak..
aku tak merungut pun..
akhirnya,aku setuju buat kat situ sbb harga berpatutan waima terpaksa merombak beberapa pindaan
pada t-shrt tu..
selepas beberapa hari aku menempah baju tersebut,akhirnya siap jugak..
aku pergi ke segamat untuk mengambil baju tersebut tanpa mengira duit minyak yang terpaksa aku keluarkan untuk mengambil baju tersebut..
family aku semua cakap baju tu cantik sebb simple mimple..
aku terima semua tu dengan senyuman..
hari ini tanggal 19/10/2010
aku bawa baju tu pergi sekolah dan bagi pada kawan2 aku..
ucapan terima kasih aku tak dengar pun.. bukan itu yang aku mahu,,
senyumlah tanda menghargai apa yang aku buat..
tapi aku cuma dapat cemuhan,kejian,kutukan dan macam2 lagi.
"penipu,baju buruk,baju mcam jual kat pasar lambak gombang..design buruk"
macam dihiris2 hati aku ni bila aku dengar apa yang mereka tuturkan..
seboleh2 aku nak tahan air mata aku dari turun..
tapi tak boleh..aku tak kuat..
semua kesalahan dijatuhkan pada aku
semuanya salah aku..
perkara yang buat aku tersentuh, bila classmate aku yang lelaki main sepak2 dan lambung2 baju tu..
dieorang cakap baju tu macam kain buruk...
aku buat tu tanpa minta pun duit minyak daripada mereka..
tapi apa yang aku dapat???
hinaan?? cacian?? makian??
kenapa itu yang aku dapat???
cukuplah aku penat dan hati aku dah cukup sedih dengan perbuatan korang pada aku...
aku redha...
ya Allah,tabahkanlah hatiku ini..
kuatkan iman ku..
aku mampu berdiam menahan rasa..
terima kasih kawan2..
semua yang korang buat akan aku kenang sampai bila2...
semua tu akan jadi kenangan yang paling indah dalam hidup aku...
sekarang aku tahu siapa sebenarnya kawan & lawan...
terima kasih sebab korang berjaya buat aku menangis..
aku tahu Allah itu maha adil...

pesanan aku,hargailah apa yang orang sekeliling anda buat walaupun anda tak suka...
jangan sesekali mengkritik apa yang orang lain buat jika kita sendiri tidak pernah melakukan apa2.
hulurkanlah ucapan dan sekuntum senyuman atas hasil titik peluh mereka tanda  kita menghargai mereka...
jangan sesekali lukakan hati orang di sekekliling kita terutamanya orang yang rapat dengan kita...







Label: , , , , ,



Old things | New things