Follow Dashboard
music here

8 september??????
Khamis, September 09, 2010 | 0 comments



ada apa dengan 8 september?? 
8 september nie adalah tarikh yg sangat bermakna buat aku..
pada tanggal 8 september 1993, lahirlah seorang puteri kepada puan fadilah dan encik md said..
di beri nama mazni.. bermula tarikh itu aku mengenali dunia yang penuh pancaroba ini..
Allahuakhbar… besar sungguh nikmat tuhan kepada hambaNya yang kerdil ini.. aku di besarkan dengan penuh kasih sayang..  sesungguhnya aku menghargai nikmat yg diberikan..
Ok2… aku cukup emosional tatkala menulis entry ini… mcm tak caya jew aku dah 17 tahun.. mcm aku kecik je ag.. mcm tak nak ambik spm jew asenya..
Bangun je pagi tadi sekonyong2 ngan muka mamai dan berserabai aku membuka hepon ku..
Berduyun2 mesej yg masuk.. orang pertama sekali wish bday aku adalah abgku.. hencek shah radzi.. orang kedua,faizah, my bff.. orang ketiga hencek haniff… orang keempat syuhada a.k.a bedah merangkap bff aku dan kelima hencek Ibrahim yg merangkap abgku juga..  thanks a lot pada mereka semua..
Tatkala selepas penat mengemas rumah sehari suntuk,aku pun membuka lappy biru ku ini..
Aku log in pada mukabuka ala..itu pun tak tahu.. facebook lah.. berduyun2 lah orang wish bday aku.. yang aku ingat my bff ash asyraf, nasuha,kak rai, kak ila, remy, farizul,asya,kak fahira,adha, anis, abg fir dan ramai lagilah... btw,thnks a lot ya frenz coz wish pada aku...
pada 8/9 nie jugak aku kene kecelakaan... jari ku kene mesin kelapa..
masyaallah.. sakit nya.. tuhan saja yg tahu...
pada 8/9 nie jugak hati aku di sakiti dengan sekejamnya..
tak pernah aku menagis waktu bday ku.. tapi dia telah mengubah segalanya..
dia telah menyebabkan air mata aku jatuh sebab dia sanggup memainkan perasaan ku ini tanpa belas...
tatkala aku tahu tentang itu,dia cuba untuk menafikannya lagi..
apa makna hubungan persahabatan ini kalau dia sudah tegar memainkan perasaaan aku..
wahai hati,sabarlah kau menghadapinya..
Tuhan akan membalasnya nnti...
thanks a lot pada asyraf sebab dia menemani aku semalaman ketika aku butuh seseorang untuk menjadi tempat aku meluahkan perasaan...
tak sangkakan pada bday aku Allah tunjukkan segalanya...
oklah.. cukup sampai situ saja aku tulis entry sedih...
now,mari tulis entry yg heppy...
esok raya lah.. hahaha.. suka lah tu..
macam mana persiapan u olls?? dah ready baju,kasut,tudung yg serba serbi baru tu??
time raya nie,semua akan bau kedai.. hahhaa..
enjoy r bila sedara mara balik,kawan2 lama jumpa..
dapat main mercun..(tak boleh lah..bahaya..ko nk raya dalam jail??)
aku pun macam korang gak.. dah siap semua.. 
raya tahun nie mcm tak berapa nak best sbb almaklumlah spm candidates kan..
lagi pun,orang yg aku tggu tak mungkin akan kembali.. huhuhu..
family aku,dah prepare semua.. 
tahun depan dapat tak aku menjalani ibadah puasa??
mana tahu tahun depan aku dah flight g oversea ke...
who know right??
ALLAH know evrything..
alhamdulilah,aku dapat menjalani ibadah puasa dengan jayanya pada tahun nie..
terima  kasih Allah...
sebelum terlupa.. aku ingin memohon sepuluh jari kalau ada silap dan salah..
sila ampunkan dosa budak cenonet ini ya kawan2..
selamat hari raya aidilfitri..
selamat hari raya..
bahulu ni khas buat korang...
anyam lah ketupat.. hahaha


selamat hari raya semua...
lemang nie khas buat korang...




p/s::jaga keselamatan korang waktu raya nie ok...
jangan lupa bagi aku duit raya ok...
jemput datang ke rumahku...
makan kuih raya ingat kat aku sikit tau...





 salam ingatan:
 maznie md said








Old things | New things
bahulu ni khas buat korang...
anyam lah ketupat.. hahaha


selamat hari raya semua...
lemang nie khas buat korang...




p/s::jaga keselamatan korang waktu raya nie ok...
jangan lupa bagi aku duit raya ok...
jemput datang ke rumahku...
makan kuih raya ingat kat aku sikit tau...





 salam ingatan:
 maznie md said








Old things | New things